torsdag 10 mars 2011

BLOOMING FRIDAY: "Feeling blue"....

...är veckans tema på den Blommande Fredagen hos KATARINA med bloggen "Roses&Stuff"...







...och lite lagom melankolisk uppsyn har min blå trädgårdsdam med en rosen 'Blue Moon' bak örat.
'Blue Moon' är en tysk tehybrid, introducerad 1965 av Tantau.Zon 3-4.
Jag har ett äldre (dåligt) exemplar och detta exemplar på fotot, som köptes förra året, och då odlades i en zinkbalja, och som i höstas blev överflyttad till rabatt.


Flera blåstickiga rosor med melankoliska damen i blått...





















...är multifloran 'Veilchenblau' och gallicarosen 'Hippolyte', som man kan läsa mer om HÄR.(där jag även presenterar fler "blå" rosor.)
Vill man däremot se fler bidrag till denna veckas Blommande Bluesiga Fredag går man HIT.


Hemma har nyaste numret av NYPONET anlänt, och minsann, undertecknad är nog lite inblandad...
Kissekatten känns nog igen - hon har liksom jag fått vårkänslor...
Blomsterna på bilden är däremot några inköpen från förra helgens mässbesök i Malmö, som finns att läsa om HÄR och DÄR.
TACK för alla trevliga kommentarer från förra veckans blooming som jag inte riktigt hunnit med att besvara...
Dessutom vill jag önska MARGOT med den underbara bloggen "Mammas Blommor" ett stort GRATTIS på födelsdagen!
Ha en fortsatt skön Blommande Fredag&
Trevlig Helg!
hälsn
AnnA
PS! Och vid midnatt blir det PARTY,PARTY! hos MALEVIK.DS.

5 kommentarer:

Anette sa...

Så snyggt presenterat att jag smälter.
/Anette

Gunilla sa...

Underbart fina bilder jag blir alldelens upprymd.

Ha en riktigt fin helg
Gunilla

Margot sa...

Vilka härliga bilder, så vackra!
Har nyss kommit hem från en trevlig dag på kista-mässan, där jag också fick tillfälle att träffa några bloggvänner, det var jättetrevligt! Det är så många olika intryck man får under en mässdag och det känns verkligen i benen att man gått en hel dag:)
Ska såsmåningom visa bilder från mässan också!
Ha det gott och tack än en gång:))
Kram Margot

Maya sa...

Gudomliga bilder, din header är magnifik! Jag älskar rosor, men de gillar inte mig :)
Ninns dina 2 bloggar hos mig :) så jag lätt kan hälsa på!
Kram Maya

Nagy Farkas Dudás Erika sa...

Bellissima fotos, buon week end!