fredag 29 juli 2011

För en vecka sedan...


...var det en svart fredag i Norge, och en svart dag för hela mänskligheten,...


...men hoppet om en bättre värld dog inte med dem som fick sätta livet till denna hemska fredag!

På Facebook läste jag något fint, som jag vill dela med mig av:
"Vi är alla änglar med en ensam vinge,
och endast om vi omfamnar varndra
kan vi flyga!"

      "Ta hand om varandra där ute!"

 Rosen jag presenterar härmed är 'Dorothy Perkins Superior', som sägs vara en friskare och remonterande variant av den ordinära 'Dorothy Perkins'.
Det var den tyske rosförädlaren Karl Hetzel, som 1986 korsade 'Dorothy Perkins' med en okänd ros, och fick fram denna klättrande, rosa återblommande ros. Mitt exemplar är ett rotäkta, som jag vunnit  i ett lotteri, och i vintras frös plantan ända ner till marken, men har kommit sig bra. Doftar inte så mycket, men... 
                                                ...är söt i vas.




LEV VÄL OCH SKÖT OM ER!
 ...och njut av den senare rosenblomningen!...

hälsn
AnnA

3 kommentarer:

Inger sa...

Vackra ord och vackra bilder.
Händelserna i Norge är ofattbara.
Kram

Maria Berg sa...

Vi är alla änglar med en ensam vinge,
och endast om vi omfamnar varndra
kan vi flyga!
Vackert ååå så sant så! Med dina bilder till blir det en skön helhet!

Anonym sa...

Generally I don't read article on blogs, however I wish to say that this write-up very
pressured me to check out and do it! Your writing taste has been
surprised me. Thank you, very great article.

My web blog: Jewel Epic Hack