torsdag 17 september 2009

BLOOMING FRIDAY: "Cornelia" blommar om...

...och matchar de mognande persikorna på vårt persikoträd "Anna Helena".
Läs och njut mer av mochata-rosen
"Cornelia" HÄR och HÄR
Detalj från vasen...
...och collage på hur blommorna ser ut nu i skiftande färger, från rödaktiga knoppar till persikorosa fluffiga blommor.
Oj, där slank visst med både en guldig bagge och en cosmos, men jag hoppas att det inte gör något...
Så här blommar rosen nu, och den doftar gott!
Så här överdådigt blommade den i somras. Visst är den en av trädgårdens primadonnor?!!
Ett collage på arrangemanget, som förutom rosen och persikorna innehåller clematis och fransk lavendel.
Trevlig Helg på er allihopa!
Mera Blommande Fredag hittas hos KATARINA på Roses&Stuff

17 kommentarer:

Carol sa...

Love your peaches and roses Anna! Such a bounty of roses! Beautiful!

Mia sa...

Vänjer mig aldrig till att persikor odlas i Sverige!! Härlig kombinasjon med rosor och frukt. Ha en fin ( trädgårds)helg du också.

Katarina sa...

Det bästa ur två världar - rosor och persikor! Jag njuter med dig, Anna - vilken blomprakt!
Katarina

Angel.Pearls sa...

Åh, vilka fina bilder! Persika o vackra rosor i trädgården -lyckos dig! Kram//Eva

Lillebeth sa...

Vilka helt underbara rosbilder. Tack! Ha det gott!

Therése sa...

Vad härligt att kunna plocka persikor i sin egen trädgård!
Ha det bra!
Therése

AnnCharlotte sa...

Vilken härlig ros...och egna persikor blir jag lite avundsjuk på...;-)

Kaos og Tutta sa...

Du er jo ein kunstner!
GOD HELG!

Inger sa...

Jag blir avundsjuk både på persikor och Moschata-rosor!
Trevlig helg!

sweetbay sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
sweetbay sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
sweetbay sa...

Sorry, my mail keeps coming up incorrectly.

What I want to see is: Your roses are magnificent! :)

sweetbay sa...

Oh, I give up. It's not posting what I am typing! But I think you get the gist. :) Have a good weekend!

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Oh Anna så romantiskt vackert, snyggt jobbat!
Ha en trevlig helg/ Tyra

Margrethes hus og hage sa...

For noen herlige bilder! Den rosen er utrolig vakker med det gule øyet :)

Ønsker deg en fortsatt fin helg :) Hilsen Margrethe

Maria Berg sa...

Med persikor runt, både doft och smak och så skymtar jag fjärilslavndel, vackert arrangerat, roligt att du tyckete o mitt stenkul skämt hihihih MB

AnnA sa...

TACK för alla kommentarer!
Ha nu en trevlig vecka allihopa, och så får vi se om jag får ihop något blommande till fredag...
Hälsn
AnnA