onsdag 9 september 2009

BLOOMING FRIDAY: Dramatiskt röd...


...är rosen "Alfred Colomb", som blommade så här vackert tidigare i somras.Den skiftar i olika mörkröda nyanser, och har nästan svarta knoppar.
Rosen blev inköpt förra sommaren, och planterad i höstas. Underbar doft!

Jag letade rätt på lite av mitt skrot, och lät rosen få glöda.
En mörkröd sammetslik skapelse...
...och så lite teater...
... och ännu mer dramatik.
Mera dramatik HÄR
Masken kommer från "Tre Brevé" Läs mer HÄR
...och så lite romantik så här på höstkanten tillsammans med en dubbel vit cosmos - vilket partnerskap!
Mer vit dubbel cosmos HÄR och HÄR


TREVLIG HELG på er allihopa!
Mer Blommig Fredag finns hos KATARINA med Roses&Stuff.

17 kommentarer:

Arboarkticum sa...

Verkligen bilder att må bra av! Den sista romantikbilden var urtjusig!

Mia sa...

Den mörkröda rosen är ju som sammet, och flotta arrangemang. Du blir bara tvungen till omskolering ;)

Inger sa...

'Alfred Colomb' har min favoritfärg, ju mörkare desto bättre.
Trevlig helg!

Annika Christensen sa...

Oj oj så fina rosor du har!!
Den mörka var ju helt underbar..
Ha det gott
annika

Lenas trädgård sa...

Vackert!!! Vitt har jag alltid tyckt om, men inte så mycket röda rosor...Men denna kan man ju inte låta bli att älska!
Väligt vackert ihop också.
kram Lena....som helst vill ha de aprikosa tonerna i rosor...

Angel.Pearls sa...

Åh, vad fint! Skrotet är kanon..å din Cosmos med! Tack för tips:ska boka in i almanackan när rosorna ska beskäras..Återblommande ros -vet ej hur det är med det..Måste nog låna en bok på biblan och läsa på..Ha en superfin helg.Kram//Eva

AnnCharlotte sa...

Vilken häftig färg på rosen...skulle vilja se knopparna...

AnnCharlotte sa...

Har varit och tittat på knoppen. Läckert mörk....

sweetbay sa...

I love the color of 'Alfred Colomb'. Such a beautiful wine-red, so deep and rich ..

Min rosendröm sa...

Är inte det en remontantros? Underbar färg. Vad har du för erfarenheter av just remontanter?

/NIna

Poppins sa...

Det är underbart att kunna njuta av rosorna så här i september! The Pilgrim blommar jättefint hos oss.
Du undrade om Ulriksdal och jag har inte varit där när julrosorna står i blom. Får försöka parerar in det nästa gång. Tack för tipset!
kramar från Poppins

Julia sa...

Hejsan :) Jag har en tävling i min blogg där man kan vinna ett valfritt armband ur min egen kollektion, http://juveliasmycken.blogg.se.

De behöver inte länka på din blogg för att vara med och tävla, bara skriva vilket armband du vill vinna. Vill du vara med och tävla kan du gå in här: http://juliaberg.blogg.se/2009/september/tavling-vinn-valfritt-armband.html :)

Thusnelda sa...

Det var ein fantastisk fin og skjelden farge, Har merka meg navnet. Elles er du så flink med gode motiv til fotoane dine. Ha ein fin dag.

elle-melle sa...

Herlig!
Alfred Colomb er en av mine favoritter. Nydelig blomst og fantastisk farge og herlig duft. Det eneste skår i gleden er at han får litt for lett svartflekk her hos meg.

Kjempefine bilder av din Alfred:)

Annie - Annalunda sa...

Hej vännen!

Underbara bilder...underbara rosor och blomster och vackra vackra ting. Du får till det så himmelens fint! Håller med om det där om omskolning... :) Tack förresten för tipset om den mörka rosen...den finns inte (ännu!) på Annalunda. Luktärterna du skrev om hos mig....vilken sort?? Jag älskar vita och de kan aldrig få för mycket doft!
Njut höstsolen! Många kramar - Annie

Annie - Annalunda sa...

Hej Anna!

Dina bilder är underbara! Ok att jag lånar några till butiken med länk till dig förstås. Jag har ställt samman en sida med länkar till vad andra skrivit om Annalunda... :)

Kram A

AnnA sa...

HEJ!
Tack för att ni hittat hit!
Kul med kommentarer!
Ha det!
hälsn
AnnA